Thursday, 21 September 2017

Rezeki Perlu Dicari Dan Digali

Rezeki perlu dicari dan digali.

Tak boleh nak tunggu datang bergolek. Ko rajin ko dapat lebih. Ko malas, habuk la dapat.

Bila berbisness orang pandang sinis tu biasa, jeling jeling tu biasa. Takkan nak cakap aku cucuk mata hang nak? Tak boleh tak boleh. Semuanya boleh jadi prospek.

Bila kita nak mula naik dari bawah, memang kena usaha keras. Abaikan segala negative vibes.

Fokus pada big why. Masa tu bayangkan, bayangkan impian kita. Fuhhh syokkan.

Jadi sempena tahun baru hijrah ni, pasakkan kuat kuat azam dan keinginan.

Mesti boleh!

Sekian bebelan hari ni. Sebenarnya tak boleh tido๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.

Tuesday, 19 September 2017

Set Kulit Cantik Dan Sihat Shaklee

Kulit ada macam macam jenis. Yang berminyak, berjerawat, kering menggelupas. Ada jugak yang jenis tompok tompok.

Kalau dapat jenis kulit cantik mulus tu, memang bersyukur sesangat.

Tapi apakan daya, tak semua yang kita nak boleh dapat. Tapi kena usaha la.

Nak kulit cantik tak berjerawat, makan ESP ngan vitamin C. Konpem jerawat malu malu nak singgah.

Kalau tambah dengan collagen, lagi la halus mulus. Boleh kalah kek japanese cotton. Pernah nampak kan tahap kegebuannya camne. Sakit sakit sendi pun dah boleh bye bye.

Kadang kadang disebabkan hormon tak stabil pun boleh membuatkan jerawat naik. Ditambah dengan senggugut lagi.

Sudah semestinya kena ada set cantik radiant 4 ni. Dapat voucher rm60 lagi. Sapa nak kasik?

Meh wasap cepat.

http://www.wasap.my/60129279307
Shaklee Ampang

Monday, 18 September 2017

Tragedi

Hati masih terasa hiba dengan nasib anak anak tahfiz.

Tapi Allah memang mengangkat darjat mereka sebagai syahid.

Nasib kita pulak macam mana?

Thursday, 14 September 2017

Infinity Shaklee

Selagi ada kemahuan nak mencari ilmu, kat mana mana dan bila bila masa pun Allah permudahkan. Yang penting niat mesti betul.

Apa sahaja masalah yang timbul, bincang bersama sama. Tak yakin, tanya pada yang lebih pakar.

Alhamdulillah dikurniakan team yang sangat bertoleransi dan saling berkongsi ilmu. Hanya Allah jua yang membalas kebaikan kalian.

Sama sama mencari rezeki, tiada caras mencaras, saling bantu membantu. Allahu.. betapa bersyukur saya dengan kurniaan Allah ini.

Terima kasih kalian semua. Jom join kami..

#Infinity
#TRIAngels

Wednesday, 13 September 2017

Produk Shaklee Selamat

Kebelakangan ni keluar lagi cerita pasal anti supplemen.

Masing masing punya pemahaman la kan. Kalau rasa makanan seharian dah cukup dengan nutrisi, silakan makan secukupnya sayur dan buah semua.

Macam saya, sebab makan tak tentu masa. Kadang kadang buah dan sayur takde dalam menu hidangan, maka saya perlukan supplemen untuk tampung nutrisi yang tak cukup.

Pulak tu dengan faktor umur yang bertambah juga antara salah satu lagi faktor untuk saya tambah kalsium pada badan.

Tulang dah tak berapa kuat. Masa nak bersenam tak cukup 3 kali seminggu.

Kalau korang pun ada masalah sama macam saya, boleh roger untuk saya bantu.


Tuesday, 12 September 2017

Meredakan Bengkak Gout

Eh kenapa nak menapak rasa sakit sangat ni? Mencucuk cucuk tak tahan. Bulan lepas dah kena, takkan bulan ni kena lagi.

Rasa macam dah pantang makan daging merah dengan kambing. Ehhh laa raya korban hari tu kan balik kampung, tumbang sekor lembu. Bukan ke Abang memang layan benor dengan singgang tulang ke....

Amacam. Ada pengalaman yang sama? Salah makan sikit mulalah gout menjelma. Itu dah memang makan ubat gout setiap hari.

Risaukan jugak sebab gout ni boleh membuatkan buah pinggang bermasalah bila uric asid membentuk menjadi kristal dan bergerak ke arah buah pinggang.

Macam mana pulak dengan on medication selama bertahun tahun?

Sebab tu kita kena ikhtiarkan dengan supplemen. Yang pasti hanya Shaklee sebab supplemen shaklee tergolong dalam makanan tambahan. Bukannya ubat. Pasti selamat sebab dah ada semua journal dan landmark study bagai.

Jom tengok video macam mana nak redakan bengkak gout.

Jangan segan roger saya di 012-9279307.

https://youtu.be/p4svg4SrEXE






Set Resdung Shaklee



Kalau setiap pagi bangun terbersin tak sudah tu, tau dah apa masalahnya.

Pastu dengan kahak yang melekat tak nak kuar habis bila mandi pagi pun satu hal.

Belum lagi dengan muka terasa dikuit kuit merenyamnya.

Petanda resdung telah melekat di badan. Itu kes yang tak nampak.

Yang nampak pulak, dengan jerawat tumbuh melata tak kesudahan. Lepas satu satu keluar. Sentiasa akan tinggal lopak.

Kesian pun ada. Bukannya tak ada usaha. Dah ikhtiar segala cara. Buang guna asap la, pergi buang ulat di muka la. Tapi tak sudah jugak.

Sebenarnya kena bantu diri dengan baikkan dalaman dulu.

Bila kuman dah habis mati dlm badan, barulah  segala makneka miang, merenyam, gatal semua hilang.

Meh cuba dengan set resdung shaklee ni. Insya allah boleh bantu korang nampak mulus kulitnya.

Saya kongsikan fungsi setiap supplemen untuk set resdung ni.

https://youtu.be/dG7OC3F69a8