Tuesday 29 November 2016

5 Mindset Bisnes Yang Saya Belajar Melalui Bisnes Shaklee

Kadang kadang bila kita dah minat dengan sesuatu aktiviti, secara automatiknya akan merubah persepsi diri kearah tersebut.

Semenjak join bisnes Shaklee ni baru sebenarnya active dalam 2-3 bulan, tapi dia punya tsunami tu memang membadai hebat betol.. habis dilanggar kiri kanan tak ingat apa. Takde la sampai camtu sangat ha ha..

Saya suka dengan konsep bisness ni. Tiada penindasan, tiada paksaan. Ko buat ko dapat. Buat lebih dapat lebih.

Sepanjang aktif dalam Shalee ni, memang merubah betul mindset saya ke arah yang lebih positif. Saya kongsikan apakah perubahan tersebut.

1. Perkongsian ilmu secara ikhlas dan jujur

Untuk customer mempercayai kita, ilmu perlu tip top. Sebab tu saya sanggup berhabis untuk mencuba hampir keseluruhan produk shaklee. Kenapa? Sebab bila dah consume, dah tau kebaikan, barulah sen Lagi customer.

Saya bernasib baik kerana kami mempunyai master yang tersangatlah mempunyai ilmu yang sangat hebat dan luas serta yang paling penting sanggup ajar even perkara basic kepada cucu cicit yang zero kowledge ni. Hanya Allah saja yang boleh balas jasa neni.

2. Berusaha sehingga ke saat terakhir.

Jangan mengalah. Rezeki itu datang dari Allah. Buat sehingga berjaya. Jangan cepat berputus asa. Itu kata kata semangat yang sentiasa diluahkan oleh master kami. Lagi hujung bulan lagi kena pulun 😂😂

3. Dalami masalah customer macam kita yang merasai kesakitan dan kebimbangan mereka.

Apabila prospek memohon bantuan untuk masalah mereka, saya cuba letakkan diri ditempat mereka. Maka saya akan lebih peka dan cuba consult dengan cara yang terbaik.

4. Fokus dan jangan hangat hangat taik ayam.

Bukan senang untuk senang. Ambil masa untuk berjaya. Sepanjang masa saya cuba fokuskan minda saya kepada 2. Kerja di ofis yang wajib settle dan juga bisness shaklee yang perlu juga berjalan lancar. Dan time management memang kena tiptop. Nasib baik saya dah pergi course managing priorities.. tau lah katak mana yang kena makan dulu.

5. Hubungan dengan pencipta

Setiap apa yang saya dapat sekarang adalah rezeki dari Allah. Memang kena dahulukan mana yang wajib dan tambahkan mana yang sunat. Sebab tu saya sangat percaya dan yakin bila saya belum dapat apa yang saya nak, sentiasa set dalam minda yang belum masanya untuk Allah kasi. Hanya perlu minta dan minta sebab Allah itu amat baik.

Bisness yang paling baik adalah bisness yang bukan sahaja dapat memberi kebaikan kepada manusia lain tetapi juga dapat mendekatkan diri pada pencipta. Itulah bekalan kita disana nanti.

Sebab tu saya sangat sayang bisness ni. Jom kita bersama sama mengumpul bekalan di sana dengan berbisnes shaklee.

012-9279307




No comments:

Post a Comment