Sunday 6 November 2016

Hobi

Saya tak mempunyai banyak masa terluang sebab kalau hari bekerja, sampai rumah selalunya pukul 9 malam.
.
Hari minggu adalah hari berehat dan membasuh sedunia.๐Ÿ˜‚ Rutin yang sama semenjak kahwin, bekerja dan ada anak.
.
TAPI minat membaca tak boleh dipadamkan. Setiap bulan akan ada buku baru kat rak. Baca tak baca itu lain cerita. Beli dulu, kadang  selepas sebulan beli baru sempat belek belek.
.
Buku yang menjentik hati sentiasa dalam top list. Tak kira novel ke, buku motivasi ke, semua boleh. Saya ni jenis hati ala ala ada taman sikit. Poyo kan..nampak garang di luaran,  tapi bila baca novel, berderai derai ayak mata๐Ÿ˜. Tak tido malam pun takpa.
.
Kalau tengok friend list saya kat fb, owh.. kebanyakkannya NGO untuk kebajikan. Salah satu insan yang saya sentiasa follow Puan ZarinaNawawi, kawan lama masa belajar. Sangat instiqamah dengan kerja kebajikan.
.
Begitu juga dengan Cikgu Abdul Ghani Harun.
Kompilasi dari catatan motivasinya di fb dan dibukukan sangatlah terkesan dihati. Membeli sambil bersedekah. Itu selalu dititik beratkan oleh beliau.
.
Kebanyakan buku motivasi yang saya beli adalah insan yang saya follow kat fb beliau. Nazali Noor, Saiful Nang, Puan Roza & Prof Kamil, Ustaz Ebit dan ramai lagilah. Setiap mereka mempunyai cara yang berbeza untuk menyuntik hati menjadi manusia yg boleh memberi manafaat pada orang lain.
.
Saya tak suka bercerita tanpa ada ilmu. Begitu juga dengan produk shaklee ini. Bila dah guna, dah tahu apa kesan dan kebaikannya, baru boleh sebarkan. Ilmu itu penting naa.
.
Jadi jangan risau ye. Apa yang saya selalu share pasal shaklee tu semua saya dah guna dan dah terbukti bagus. Takmo setakat cerita aje lebih kan, sebab saya punya moto 'nak semua orang sihat'.

Jadi apa buku yang anda suka baca? Meh kongsi kat sini.

Pssst: Dengarnya Melur Jelita dah keluar novel baru. Betul ke? Nak kena cari ni..

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffects
#pts16
#pengedarshakleeampang
#pengedarshakleekajang
#pengedarshakleepandanmewah

No comments:

Post a Comment