Sunday 6 November 2016

Kasih Sayang Allah

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasih.

Perjalanan hidup saya memang Allah sangat permudahkan. Saya anak bongsu dalam keluarga. Mesti nak cakap manja la tu kan..big NO ye.
.
Dari kecik lagi saya memang bercita cita nak kerja bank. Tak tau lah rasa macam sangat hebat keja bank masa tu.
.
Bila dah besar sikit, saya ada perancangan nak kahwin umur 25. Allah makbulkan kemahuan saya untuk kerja di bank dan juga kahwin pada umur 25.
.
Bila saya dah mula ada anak dan suami, saya dah tak ada perancangan besar dalam hidup. Hanya ikut sahaja perjalanan masa. Sehingga lah saya dah bekerja selama 16 tahun di bank yang sama.
.
Rupanya panas tak sempat sampai ke petang. Tengahari dah start mendung. Umur 30 an saya dah kena hinggap high blood pressure. Darah tinggi la tu. Coversyl sentiasa perlu telan setiap hari. Caffox sentiasa perlu ada dalam handbag sebab saya juga ada migrain.
.
Saya memang sangat committed pada kerja sehinggakan saya sentiasa skip masa lunch saya.  Sentiasa di depan pc dari jam 9 hingga 6. Bangun untuk solat dan ke toilet. Mula dah start sakit belakang sebab tak banyak aktiviti fizikal.
.
Dah nampakkan ianya dah berjangkit jangkit hinggap penyakit. Sekarang ni dah start sakit lutut pulak. Saya ni baru umur 41 tapi ini dugaan yang saya dapat.. takpe Allah itu maha berkuasa.
.
Start tahun lepas saya dah berjinak jinak dengan supplemen untuk makan sendiri. Tahun ni cam mana tah terpikat pulak dengan vivix. Memang ohsem sangat. Sesuai bebenor dengan saya ni kan. Tak boleh tak ada.
.
Dan start tahun lepas juga saya dah buat perancangan besar dalam hidup. Nak tahu? Ha ha...follow kat episod seterusnya...nanti saya sambung..
.
Psssst..kalau nak supplemen terbaik, boleh wasap atau call tau. Tak payah malu tak payah segan..

012-9279307
http:/bayakaya.blogspot.my

#tsunamishaklee
#shakleeeffects
#liveamazing
#pts16
#pengedarshakleekajang
#pengedarshakleeampang
#pengedarshakleepandanmewah

No comments:

Post a Comment