Thursday 6 July 2017

March Yang Amat Menguji Kesabaran

March yang amat menguji kesabaran.

Bulan march 2017 lepas, 2 anak saya kena jangkitan chicken pox.

Mula mula si kakak yang kena. Deman dulu dalam seminggu. Ingatkan demam denggi, risau jugak. Demam dedar dedar dan tak sedap badan katanya.

Kemudiannya barulah nampak bijik bijik air mula keluar. Si mak yang first time menghadapi keadaan ni, gabra la jugak.

Last saya kena masa sekolah rendah. Dah 30 tahun lebih. Ingat ingat lupa je camne arwah mak rawat saya masa kecik.

Lepas si kakak baik dari chicken pox tu, 2 minggu kemudian barulah si adik naik bijik bijik air ni. Rupanya virus chicken pox ni tersimpan dalam badan agak lama jugak kan.

Saya pun terus start dengan supplemen untuk tingkatkan imun badan. Bagi Garlic, bagi vitamin C, bagi vivix dan bagi nutriferon.


Dalam 3 hari, semua bijik air kering. Dan hari yang ke 5, semua dah hilang. Tak de tinggal parut langsung kat muka. Padahal muka yang paling banyak kena.

Si kakak dah nangis nangis takut ada parut๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Alhamdulillah semuanya okay.

Si adik pulak, sebab dia punya naik sikit je, saya terus bagi nutriferon. Dalam 3 hari terus semuanya hilang.

Jadi apa yang nak saya sampaikan sebenarnya, Nutriferon ni wajib ada kat rumah semua orang. Berfungsi nak tingkatkan imun badan bagi melawan virus yang cuba hinggap kat badan. Bukan untuk chickenpox je, kalau anak demam ke, selesema ke, sangat bagus.

Pernah tak dengar, badan yang dinaiki kayap adalah berpunca dari virus chicken pox yang masih lagi tersimpan dalam badan. Sangat takut kan.

#TRIAngels
#PengedarShakleeKajang
#PengedarShakleeAmpang

No comments:

Post a Comment