Thursday 30 November 2017

3 Sebab Shaklee Supplemen Terbaik

Kenapa ye saya suka sangat dengan vitamin shaklee ni?

Sebelum ni saya memang langsung tak makan vitamin. Malah susu pun tak minum sebab tak suka dengan baunya yang agak kurang enak.

Bila dah meningkat umur, sakit sana sini baru tergerak nak makan supplemen. Sudah pasti saya buat survey dulu sebelum pilih supplemen.

Jom semak apakah kriteria yang membolehkan saya yakin dengan shaklee.

Paling utama yang saya semak adalah bahan bahan dalam supplemen tu sendiri. Sudah pasti shaklee hanyalah supplemen yang diperbuat dari bahan bahan semulajadi sahaja tanpa campur bahan sintetik langsung.

Bahkan esp yang diperbuat dari soya tu pun adalah soya non GMO. Maksudnya pokok soya tu sendiri takde perubahan genetik macam letak atau combine dengan mana mana ejen yang mempercepatkan pokok jadi besar.

Dah tu setiap produk shaklee di akan diuji oleh para saintis sebelum dipasarkan. Bertahun tahun ujikaji dibuat sebelum dijual pada orang ramai.

Malah shaklee berbelanja beratus ratus juta dollar setahun untuk kajiannya. Mana la saya tak jatuh chenta dengan shaklee ni.

Lagi satu shaklee ada landmark study. Maknanya ada perbandingan antara produk shaklee dengan supplemen lain dan jugak yang tak makan supplemen. Nak tengok apa kesan jangka panjang bila makan shaklee.

Land mark study ni bukan shaklee yang mengada ngada nak buat ye. Ia dikelolakan oleh Professor professor dari University of California, Berkeley. Jangan ingat Shaklee saja saja je nak buat perbandingan ni.

Dan result dia sudah tentulah yang makan supplemen shaklee lagi kurang berisiko untuk kena penyakit kronik terutamanya berkaitan dengan cardiovascular atau jantung.

Malah ada jugak yang makan supplemen selain dari Shaklee lagi berisiko tinggi kena penyakit kronik berbanding yang tak makan supplemen.

Nampak tak puncanya. Iaitu bila pilih sembarangan supplemen, jadi tambah penyakit pulak. Bukan makin baik.

Banyak lagi kalau nak tau pasal shaklee ni. Boleh roger roger ye. Nanti saya explain lagi detail.

No comments:

Post a Comment